neděle 3. ledna 2016

Honba za sedmi divy světa

Mojí poslední knihou za rok 2015 a zároveň první knihou v novém roce byla skvělá detektivní kniha Sedm divů od Bena Mezricha. Na čtení mě nalákala už samotná obálka, která slibovala historické záhady, kterým já nikdy neodolám. 

Děj knihy nás neunáší do minulosti, ale odehrává se v současném světě. Hlavní postavou je dobrodružstvím posedlý antropolog Jack Grady. Uprostřed nového výzkumu jej dostihne zpráva, že jeho dvojče Jeremy byl zavražděn. Rozhodne se nic nenechat na policii a důvod proč jeho uzavřeného bratra potkal takový osud vypátrat sám. Prvním vodítkem mu je bratrův poslední výzkum. Jeremy matematicky dokázal souvislost mezi starověkými divy světa a těmi moderními. Ale jak by to bylo možné? Vždyť novodobé divy světa byly zvoleny díky hlasování lidu. Jakou by spolu mohly mít souvislost? Právě tyto otázky odstartují Jackovo nejšílenější dobrodružství. 


Už po přečtení anotace jsem věděla, že kniha Sedm divů bude přesně pro mě. Opravdu zbožňuju knihy, kde se mísí záhady v historii s moderním pátráním. U takových knih musí být autor opravdu mistrným vypravěčem, aby udržel čtenáře neustále v napětí a záhady dávkoval postupně. V tomto případě se to autorovi Benu Mezrichovi povedlo na výbornou. Od začátku má kniha neuvěřitelný spád. Jack se svými přáteli cestuje po celém světě. V jednu chvíli se nacházíte ve víru rušné Indie a o pár stránek dál vás šlehá pouštní písek v Jordánsku. Kniha vás nenechá ani na chvíli vydechnout, musíte prostě číst a číst, protože situace se každou chvíli mění. 


Pokud jste jako já, budete si každý div světa hledat na obrázku pro lepší představu, kde se naší přátele v knize zrovna nacházejí a co zrovna hledají. Po přečtení knihy jsem měla hroznou chuť na ta místa vyrazit a prozkoumat je, i když vím, že celá kniha je pouhá fikce. Ale výtečně napsaná. Od autora bych klidně uvítala pokračování knihy s podobnou tématikou. 

Jedinou věc, kterou jsem na knize postrádala je větší propracovanost postav. Chvílemi mi přišli jako nositelé typických vlastností pouze vhodných do příběhu. Ale chápu, že ústředním motivem byly v knize historické záhady. 

Knihu bych určitě doporučila všem, kteří milují příběhy podobné jako píše třeba Dan Brown, ale i těm co milují strhující napětí až do konce. 

Název: Sedm divů
Autor: Ben Mezrich
Nakladatelství: Práh
Rok vydání: 2015

Žádné komentáře:

Okomentovat