úterý 30. června 2015

Díky za lov!

Tuto recenzi jsem dlouho odkládala z časových důvodů. Poslední dobou toho mám docela hodně - zkoušky, státnice, práce. Nakonec jsem si řekla, že se mi kniha tolik líbila, že by byla škoda ji nedoporučit i ostatním.




Geocaching je v dnešní době trendem. Miliony lidí po celém světe podle souřadnic nacházejí kešky, ve kterých je ukrytý podpisový list a malý dárek pro nálezce. Do jednoho krásného a klidného rána o tomto novodobém trendu neměla mladá policistka Beatrice ani tušení. Ale pouze do té doby než je se svým kolegou zavolána k novému případu. Mrtvola mladé ženy má na sobě něco velmi podivného - na chodidlech má vytetovány gps souřadnice.
Jakmile se policisté vydají po jejich stopě začíná lov. Kdo je ale lovcem a kdo lovnou zvěří?


Dříve jsem detektivnímu žánru příliš neholdovala. Přišlo mi, že zápletek je omezené množství a vrahem snad doopravdy musí být zahradník. Poslední dobou ale po detektivkách sahám čím dál tím častěji a vždy mě mile překvapí. Skvělý čtenářský zážitek byla i kniha Pět. Rozhodně nechci, aby to znělo jako fráze, ale v tomto případě skutečně platí, že kniha byla napínavá od začátku až do konce. A konec, alespoň pro mě byl vážně skvělý. Pokud jako já si nikdy nečtete konec dříve, ale necháte se autorem napínat a hádáte kdo je vrah, bude to pro vás překvapení a oceníte spisovatelčin talent.

Celý námět geocachingu mě opravdu nadchnul, protože jsem se ním ještě v žádném příběhu nesetkala a nikdy by mě nenapadalo takové spojení. Za mě velké plus. Navíc, jsem já sama po přečtení dostala chuť najít si taky svojí kešku (ale s normálním obsahem :D ). Na knihu mě vlastně nalákala obálka ne nadarmo se říká, že obal prodává knihu). Přijde mi trochu tajemná a trochu děsivá zároveň, když si všimnete mrtvoly pod mostem :D.

Na knize se mi obzvláště líbily i postavy. Beatrice je nadaná vyšetřovatelka, která dokáže místo činu a vrahovu mysl vnímat tak, jak jiní ne. Všímá si spousty věcí a dokáže je i neobvykle spojovat. Se svým kolegou Florinem tvoří dokonalý tým. A mimo jiné i mou novou oblíbenou detektivní dvojici.
Doufám, že toto nebyla poslední detektivní kniha, kde se tyto dvě postavy společně vyskytují.

Kniha Pět od Ursuly Poznanski mě naprosto dostala, pokud máte rádi napětí a nepředvídatelné konce, neváhejte si ji přečíst.

                                                                Četli už jste nebo se chystáte?

Název: Pět
Autor: Ursula Poznanski
Nakladatelství: Knižní klub
Rok vydání: 2015

Žádné komentáře:

Okomentovat